joi, 20 octombrie 2011

ASEistu' si Poe

Am avut aseara o discutie foarte "interesanta" cu un tip care tinea sa-mi demonstreze fara echivoc ca cei care studiaza chestii de profil real (gen ASE, Poli, etc) n-au niciun fel de inclinatie pentru chestii gen carti (ne-tehnice), muzica, cantat la diferite instrumente, nu le place fantasy-ul (poate mai citesc SF, totusi), cred ca basmele sunt tampenii etc. Orice i-as fi zis, omul, care a terminat Politehnica prin '99 si care n-a mai citit beletristica de la Bac (conform propriei sale afirmatii) o tinea pe a lui: realistii n-o au cu umanul si invers. Pe la 2 noaptea, discutia nu se terminase inca, el nu imi aducea argumente dar se incapatana sa isi sustina punctul de vedere, iar eu ma plictiseam teribil. Pentru ca, orice ar zice, nu are dreptate. Cunosc oameni care au terminat realul si o au si pe partea asta "umana". Cunosc chiar destul de multi.

V. de exemplu. V. are 29 de ani proaspat impliniti (La Multi Ani, ba roacare!), a terminat ASE-ul si lucreaza in domeniu. E un tip cat usa de-nalt si.. are parul pana-n talie. Nu tocmai profilul ASE-istului imaginat de Mr.Real de mai sus, neh? Pe V. l-am cunoscut prin aprilie, cand mi-am luat chitara si ne-am imprietenit imediat. Am ramas socata sa vad ca are o camera intreaga ticsita cu carti si stie poezii intregi de-ale lui Poe pe de rost. Canta la chitara (hah! chitarist la chitarist trage) si are o voce divina. E una dintre cele doua persoane pe care reusesc sa le ascult cantand Kamelot fara sa-mi vina sa urlu dupa Khan (runner up: solistul de la Monarchy). Filmul lui  preferat e Dracula, varianta cu Gary Oldman.

Miha e studenta la Poli, ne stim de foarte multi ani dar ne-am imprietenit abia prin liceu, cand ne-am dat noi seama ca rezonam cand vine vorba de muzica si filme. Ii place literatura victoriana (Austen, Bronte anyone?) si e indragostita de musicalul Les Miserables si de Phantom of the Opera. Oh, si  de Tolkien! E cat se poate de "tehnica" cand vine vorba de computere, dar a citit mai mult decat trei sferturi din fostii mei colegi de serie din facultate. E printre cei mai dragi oameni din viata mea. She's to die for. 

Jade a terminat si ea o facultate de genul si cu toate astea, e mult mai complexa decat ar crede vreodata nenea care mi-a mancat nervii aseara. Pe blogul ei scrie "In love with: Horror, Vampires, Movies, X-Men, Rock Music" si adora Poe si Dracula (tot ala cu Gary Oldman). Scrie foarte bine si e una din cele mai frumoase femei pe care le-am vazut vreodata.

Tata. Cei care ma cunosc stiu exact cat de mult tin la omul ala si cat de recunoscatoare-i sunt pentru felul in care m-a crescut, pentru ca e cel care a contribuit cel mai mult la formarea mea si dezvoltarea preferintelor si aptitudinilor mele. A terminat Politehnica cu ceva (cam multi! :P) ani in urma, dar la noi in casa sunt mii de carti (trecand peste alea de masini unelte si circuite integrate). A insistat sa citesc povesti pentru ca e constient de cat de importante sunt ele in dezvoltarea unui copil, mi-a pus Jules Verne, Tolkien si mai tarziu Asimov in brate, si, de 20 si de ani, de cand il stiu, nu cred sa fi trecut seara in care sa nu-l vad stand seara, la cina, cu o carte in fata (din cauza lui citesc si eu la masa :)) ). De la el am inceput sa ascult Queen, Beatles, Pink Floyd si chestii de genul. E mare fan Peter O'Toole iar filmul lui favorit e Man Friday. 

Astia-s oamenii mei. Oameni care, desi studiaza chestii reale, au timp (si placere) sa faca si altceva. Si sunt foarte convinsa ca nu sunt singurii. Pentru ca atata timp cat un lucru te pasioneaza, poti sa-l faci indiferent de ce alte alegeri ai facut in viata. Si refuz sa cred ca oamenii pot fi atat de unidimensionali. In fond, si eu am terminat un liceu de real.

3 comentarii:

  1. In primul rand, multumesc pentru cuvintele frumoase Ana! :) Da, si eu stiu realisti din astia dar sincer refuz contactul. Pe oamenii care se lauda ca nu citesc niciodata nimic pentru ca ei sunt programatori, ii numesc cu mandrie muncitori cu calculatorul si atat.

    RăspundețiȘtergere
  2. e trist totusi ca niste oameni care au asemenea capacitati (ca nu e de ici de colo sa fii programator) refuza sa le foloseasca si pentru altceva.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am primit un mail acum 5 minute si m-am gandit la tine. :)

    Un coleg de job, gen informatician care vine la 8 dimineata la birou si pleaca ultimul, il intituleaza "FOARTE INTERESANT!" si-l trimite la toata lumea din birou. Pune doar un link in el. Dau si eu click ca tot omu' curios. Eh, ce crezi tu ca i se parea lui atat de interesant ca sa afle toti din birou, de la sefi la secretare? ... Aparuse un nou model de laptop. :|

    Concluzia? Sunt indivizi si indivizi. Si poate, desi nu ne place sa admitem, prejudecatile se construiesc pe o baza destul de solida.

    Slava [The Big Hand In The Sky] pt exceptii. ;)

    RăspundețiȘtergere